Microsite-based career guidance to enhance career exploration of junior high school student: a pilot study
(1) Universitas Muhammadiyah Prof Dr. Hamka, Jakarta
(*) Corresponding Author
Abstract
References
Almaida, D. S., & Febriyanti, D. A. (2019). Hubungan Antara Konsep Diri Dengan Kematangan Karir Pada Siswa Kelas Xi Smk Yayasan Pharmasi Semarang. Jurnal EMPATI, 8(1), 87–92. https://doi.org/10.14710/empati.2019.23579
Ardi, Z., Sukmawati, I., Ifdil, I., Afdal, A., Rangka, I. B., & Suranata, K. (2018). Exploring the acceptability of internet-based mental health mobile app services using network psychometrics analysis. Journal of Physics: Conference Series, 1114(1).
Choi, Y., Kim, J., & Kim, S. (2015). Career development and school success in adolescents: The role of career interventions. Career Development Quarterly, 63(2), 171–186. https://doi.org/https://doi.org/10.1002/cdq.12012
Darmawan, Y. A., & Dwikurnaningsih, Y. (2021). Pengembangan Model Manajemen Layanan Informasi Karir Berbasis ICT Bagi Peserta Didik SMA. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 9(3), 241. https://doi.org/10.29210/143000
Darwanto, D., Khasanah, M., & Putri, A. M. (2022). Penguatan Literasi, Numerasi, Dan Adaptasi Teknologi Pada Pembelajaran Di Sekolah. Eksponen, 11(2), 25–35. https://doi.org/10.47637/eksponen.v11i2.381
Fatmawati, A. (2015). Pengembangan Media Blog Sebagai Sarana Informasi Untuk Meningkatkan Kemampuan Perencanaan Karir Di Sman 1 Bulukumba. Jurnal Psikologi Pendidikan Dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan Dan Bimbingan Konseling, 1(2), 163. https://doi.org/10.26858/jpkk.v1i2.1814
Ghassani, M., Ni’matuzahroh, N., & Anwar, Z. (2020). Meningkatkan Kematangan Karir Siswa SMP Melalui Pelatihan Perencanaan Karir. Jurnal Intervensi Psikologi (JIP), 12(2), 123–138. https://doi.org/10.20885/intervensipsikologi.vol12.iss2.art5
Goss-Sampson, M. A. (2019). Statistical Analysis in JASP: A Guide for Students (2nd ed.). University of Greenwich.
Hikmy, B. J., Supriatna, M., & Yudha, E. S. (2022). Pengembangan Instrumen Eksplorasi Karir Remaja Menggunakan Analisis RASCH Model. Psychocentrum Review, 4(2), 250–256. https://doi.org/10.26539/pcr.
Ilfana, A., & Hidayat, D. R. (2022). Konseling Karir Untuk Meningkatkan Kematangan Karir Siswa: Kajian Pustaka. Syntax Literate: Jurnal Ilmiah Indonesia, 7(7).
Izzawati, N., & Lisnawati. (2015). Efektivitas pelatihan perencanaan karir terhadap peningkatan efikasi diri dalam pengambilan keputusan karir. Jurnal Psikologi Tabularasa, 10(1), 70–88.
Novella, J. K., Ng, K. M., & Samuolis, J. (2022). A comparison of online and in-person counseling outcomes using solution-focused brief therapy for college students with anxiety. Journal of American College Health, 70(4), 1161–1168. https://doi.org/10.1080/07448481.2020.1786101
Oktaviani, L., Fernando, Y., Romadhoni, R., & ... (2021). Developing a web-based application for school councelling and guidance during COVID-19 Pandemic. Journal of Community …. https://ejournal.umm.ac.id/index.php/jcse/article/view/17630
Purworahayu, D., & Rusmawati, D. (2020). Hubungan Antara Kepercayaan Diri Dengan Kematangan Karir Pada Siswa Sma Negeri 1 Kemangkon Di Kabupaten Purbalingga. Jurnal EMPATI, 7(2), 716–721. https://doi.org/10.14710/empati.2018.21703
Pustika, Dewi, Indri Astuti, D. S. (2019). Pengembangan Media Layanan Informasi Karir Berbasis Google Classroom di Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 8(12), 1–9. https://jurnal.untan.ac.id/index.php/jpdpb/article/view/37803
Sodiq, D., & Herdi, H. (2021). Pemanfaatan Teknologi Informasi Untuk Meningkatkan Kemampuan Perencanaan dan Kematangan Karir Siswa. Jurnal Paedagogy, 8(4), 540. https://doi.org/10.33394/jp.v8i4.3951
Sultonah, S., & Kuntari, S. (2021). Adaptasi Siswa Dalam Pembelajaran Daring Di Era 4.0 Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan, 02(01), 27–32.
Suranata, K., Gading, I. K., & Permana, A. A. J. (2021). Self-help online psychoeducation to overcome anxiety during covid-19 outbreak. COUNS-EDU: The International Journal of Counseling and Education, 9(1), 11–18.
Suranata, K., & Prakoso, B. B. (2020). Program web-based SFBC untuk mereduksi kecemasan akademik siswa saat pandemi COVID-19; sebuah pilot studi. JPPI (Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia), 6(2), 47–52. https://doi.org/10.29210/02020609
Suranata, K., Rangka, I. B., & Permana, A. A. J. (2020). The comparative effect of internet-based cognitive behavioral counseling versus face to face cognitive behavioral counseling in terms of student’s resilience. Cogent Psychology, 7(1). https://doi.org/10.1080/23311908.2020.1751022
Tressler, L. E. (2015). Increasing career exploratory behavior through message framing. Lousiana Tech University.
Triling, B., & Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. John Wiley & Sons.
Tumanggor, H. R., & Purwanto, E. (2018). Keefektifan Layanan Informasi Karir Berbantuan Website untuk Meningkatkan Perencanaan Karir Siswa SMA di Kota Tarakan. Jurnal Bimbingan Dan Konseling Ar-Rahamn, 4(1), 11–17.
Yunika, D. K., Sulastri, M. S., & Hafina, A. (2016). Layanan Bimbingan Karir terhadap Peningkatan Kematangan Eksplorasi Karir Siswa. Jurnal Penelitian Bimbingan Konseling, 1(1), 1–23.
DOI: 10.24036/00708kons2022
Article Metrics
Abstract View : 165 timesPDF : 119 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.