Relationship between Self-Control and Pornography Addiction in Children who Experience Sexual Deviations in the City of Padang
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Ariyanto, R., Netrawati, N., & Yusri, Y. (2019). Reletionship Between Self Control and Academic Procrastination in Completing Thesis. Jurnal Neo Konseling, 1(2).(2), 1–7. https://doi.org/10.24036/00119kons2019
Asiah, N., Taufik, & Firman, F. (2018). Hubungan Self Control dengan Kecenderungan Narsistik Siswa Pengguna Jejaring Sosial Instagram di SMP Negeri 2 Padang.
Asmidaryani, Firman, F., & Gistituati, N. (2018). The effectivenes of layanan informasi using contextual teaching and learning (CTL) approach to degree of students pornography trends.
Buzzell, T., Foss, D., & Middleston, Z. (2006). Explaining Use of Online Pornography: A Test of Self-Control Theory and Opportunities for Deviance. Journal of Criminal Justice and Popular Culture, 13 (2), 96-116.
Borba, M. (2008). Membangun Kecerdasan Moral, Tujuh Kebajikan Utama agar Anak Bermoral Tinggi. Alih Bahasa : Lina Jusuf. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Fauzan, F., Firman, F., & Daharnis, D. (2018). Relationship between self-control and peer conformity with smoking behavior. 233–239. https://doi.org/10.29210/2018134
Fiana, F. J., Daharnis, D., & Ridha, M. (2013). Disiplin Siswa di Sekolah dan Implikasinya dalam Pelayanan Bimbingan dan Konseling. Konselor, 2(3).
Firman, F. (2018a). Efektivitas Layanan Informasi Dengan Metode Problem Solving Terhadap Peningkatan Kontrol Diri Siswa. October. https://doi.org/10.31227/osf.io/rs6d7
Firman, F. (2018b). The Improvement Of Students Self-Image In The Prevention Of Pornography Through This Information Service. 1–5. https://doi.org/10.31227/osf.io/e6b7x
Hariyani, M., Mudjiran, M., & Syukur, Y. (2012). Dampak Pornografi Terhadap Perilaku Siswa dan Upaya Guru Pembimbing untuk Mengatasinya. Konselor, 1. https://doi.org/10.24036/0201212696-0-00
Haryanthi. (2001). Kecenderungan Kecanduan Cybersex ditinjau dari Tipe Kepribadian. Skripsi (tidak diterbitkan). Yogyakarta: Fakultas Psikologi UGM.
Intani, C. P., & Ifdil, I. (2018). Hubungan kontrol diri dengan prestasi belajar siswa. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 4(2), 65. https://doi.org/10.29210/120182191
Karneli, Y. (2019). Upaya Guru Bk/Konselor Untuk Menurunkan Perilaku Agresif Siswa Dengan Menggunakan Konseling Kreatif Dalam Bingkai Modifikasi Kognitif Perilaku. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 18(2), 32. https://doi.org/10.24036/fip.100.v18i2.430.000-000
Maulana, A. (2015). Rata-rata Pengguna Smartphone Tonton 348 Video Porno per Tahun. Liputan6. Dalamhttp://tekno.liputan6.com/read/2277717/rata-rata-pengguna-smartphone-tonton-348-videoporno-per-tahun.Diakses pada tanggal 31 Desember 2019
Nasution, J. A., Neviyarni, N., & Alizamar, A. (2017). Motif Siswa memiliki Smartphone dan Penggunaannya. JPPI (Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia), 3(2), 15. https://doi.org/10.29210/02017114
Netrawati, Khairani, & Karneli, Y. (2018). Upaya guru BK untuk mengentaskan masalah-masalah perkembangan remaja dengan pendekatan konseling analisis transaksional. Islamic Counseling, 2(1), 79–80.
Novrialdy, E., Nirwana, H., & Ahmad, R. (2019). High School Students Understanding of the Risks of Online Game Addiction. Journal of Educational and Learning Studies, 2(2), 113. https://doi.org/10.32698/0772
Papalia, D. E., Olds, S. W., & Feldman, R. D. (2004). Human development (9thed.). USA: McGraw Hill.
Permana, S. A., Syahniar, S., & Daharnis, D. (2016). Pelaksanaan Layanan Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Atas Negeri (SMAN) 4 Kerinci. Konselor, 3(4), 168–179.
Pramesti, A., Ahmad, R., & Netrawati, N. (2019). Reveal the Condition of Students’ Identity in Facing Pornography. Journal of Educational and Learning Studies, 2, 45. https://doi.org/10.32698/0532
Prayitno & Amti, E. (2004). Dasar-dasar Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Putri, Y. E., Daharnis, D., & Marjohan, M. (2018). Self-control of ctudents in using the Internet. Konselor, 7(3), 101–108. https://doi.org/10.24036/0201873101409-0-00
Rambe, S. A., Mudjiran, M., & Marjohan, M. (2017). Pengembangan Modul Layanan Informasi untuk Mengembangkan Kontrol Diri dalam Penggunaan Smartphone. Konselor, 6(4), 132. https://doi.org/10.24036/02017648051-0-00
Sari, I. K., & Karneli, Y. (2019). The effectiveness of cognitive behavior modification approaches in reducing pornographic behavior in SMAN 1 Sungai Geringging with group setting. 1(4), 1–7. https://doi.org/10.24036/00155kons2019
Sari, S., Yusri, & Said, A. (2017). Kontrol Diri Siswa dalam Belajar dan Persepsi Siswa terhadap Upaya Guru BK untuk Meningkatkan Kontrol Diri. Jurnal Penelitian Guru Indonesia, 2(1), 32–37.
Vera, N. A., & Netrawati. (2019). Addicted To Online Games Among Teenagers And Their Implication for Counseling Service. 1(4), 6. https://doi.org/10.24036/00170kons2019
Wulandari, R., Karneli, Y., & Syukur, Y. (2020). An Analysis of the Level of Social Media Addiction on Adolescents in Padang. 00(00), 2015–2020.
Wulandari, R., & Netrawati, N. (2020). Analisis tingkat kecanduan media sosial pada remaja. JRTI (Jurnal Riset Tindakan Indonesia). Vol. 5, No. 2
DOI: 10.24036/00435kons2021
Article Metrics
Abstract View : 1074 timesPDF : 514 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.