The Relationship of Peer Conformity with Student Discipline in School
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Ade, A. H., & Zikra. (2019). Students Academic Stress and Implications in Counseling. NeoKonseling, 1(3), 1–7. https://doi.org/10.24036/00130kons2019
Agusman, R., & Marjohan. (2019). The Relation of Academic Strees to Intensity of Playing Online Games. NeoKonseling, 1(3), 1–5. https://doi.org/10.24036/00134kons2019
D. O. Sears. (1994). Psikologi Sosial. Jakarta: Erlangga.
Darmayanti, N., & Ilyas, A. (2019). Self-control profile of students in implementing discipline in school. NeoKonseling, 3(2018), 103–109.
Elvira, R., & Mudjiran. (2019). Hubungan Self-Efficacy dengan Kedisiplinan Belajar Siswa SMK. NeoKonseling, 1(2), 1–7. https://doi.org/10.24036/00108kons2019
Fachrurozi, Firman, & Ibrahim, I. (2018). Hubungan Kontrol Diri dengan Disiplin Siswa Dalam Belajar Hubungan Kontrol Diri dengan Disiplin Siswa Dalam Belajar. NeoKonseling, (November). https://doi.org/10.24036/xxxxxxxxxxx-x-xx
Firman, F. (2018). Penelitian Kualitatif dan Kuantitatif. Padang : INA-Rxiv.
Hasanah, S., & Sano, A. (2020). PEER CONFORMITY AND STUDENTS BULLYING BEHAVIOR AND IMPLICATIONS FOR GUIDANCE AND COUNSELING SERVICES. 2(2). https://doi.org/10.24036/00269kons2020
Haser, R., & Karneli, Y. (2020). Differences in Student Aggressive Behavior Judging from Peer Conformity and Its Implications in Counseling Guidance Services. 2(3), 1–10. https://doi.org/10.24036/00287kons2020
Laila, Y., & Ilyas, A. (2019). Hubungan Konformitas Teman Sebaya dengan Motivasi Belajar di SMA Adabiah Padang. 1(2), 1–7. https://doi.org/10.24036/00111kons2019
Natalia, Firman, & Dharnis. (2015). Efektivitas Layanan Infromasi dengan Menggunakan Media Audio Visual dalam Meningkatkan Sikap Siswa terhadap Kedisiplinan Sekolah. NeoKonseling.
Prayitno. (2012). Jenis Layanan dan Kegiatan Pendukung Konseling. Padang: FIP UNP.
Ramadona, P., & Yusri. (2019). Hubungan Disiplin Belajar dengan Kemandirian Belajar Siswa. NeoKonseling, 1(2), 1–6. https://doi.org/10.24036/00104kons2019
Santrock. (2003). Perkembangan Remaja. Jakarta: Erlangga.
Saputro, B. M., & Soeharto, T. N. E. D. (2012). Hubungan antara Konformitas terhadap Teman Sebaya dengan Kecenderungan Kenakalan pada Remaja. INSIGHT, 10(1), 1–15.
Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
DOI: 10.24036/00423kons2021
Article Metrics
Abstract View : 644 timesPDF : 323 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.