Differences in Self-Regulation of Male and Female Students in SMP N 2 Padang that Implement the Full Day School System
(1) 
(2) 
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Abdul Manab. (2016). Memahami Regulasi Diri: Sebuah Tinjauan Konseptual. Universitas Muhammadiyah Malang.
Ahmad, R. (2010). Pengelolaan Pembelajaran. Rineka Cipta: Jakarta
Ayu Permata Sari. (2015). Regulasi diri belajar dan locus of control siswa ditinjau dari jenis kelamin dan latar belakang budaya. Jurnal konselor, 4 (2). Diunduh dari http://ejournal.unp.ac.id/index.php/konselor.
Hafiz Hidayat & Puji Gusri Handayani. (2018). Self regulated learning (study for students regular and training). Jurnal Penelitian Bimbingan dan Konseling, 3(1).
Hartono & Boyedarmadji. (2012). Psikologi Konseling. Jakarta: Kencana.
H. K Ghofar. (2014). Hubungan antara adversity quotient dengan regulasi diri MA Darussalam Agung Buring Malang (Doctoral dissertation, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim).
Husna, A.N., NRH, F. and NRH, F., (2017). Regulasi Diri Mahasiswa Berprestasi. Jurnal Psikologi Universitas Diponegoro.
Jess Feist dan Gregory J. Feist. (2011). Teori Kepribadian. Jakarta: Selemba Humanika.
Ruminta, dkk. (2017). Perbedaan Regulasi Diri Belajar Pada Siswa Sekolah Dasar Kelas Vi Ditinjau Dari Jenis Kelamin. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, dan Seni. Vol 1, No (2).
Sismanto. (2010). Smart parenting, melejitkan karakter anak islam. Malang: Hikmah Pustaka
DOI: 10.24036/0085kons2019
Article Metrics
Abstract View : 234 timesPDF : 401 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.