Content mastery services with contextual teaching and learning approaches to improve student self regulated learning
(1) 
(2) 
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Asmidaryani & Firman., & N. G. (2018). Efektivitas Layanan Informasi Menggunakan Pendekatan Contextual Teaching and Learning (CTL) Terhadap Penurunan Kecenderungan Pornografi. 1–9.
Azmi, S. (2016). Self Regulated Learning Salah Satu Modal Kesuksesan Belajar dan Mengajar, 19–20.
Djaali. (2015). Psikologi Pendidikan. Jakarta:Bumi Aksara.
Dewi, Y. S., & Nirwana, H. N. (2015). Token Economy (Hadiah) untuk Penyelesaian Tugas dalam Layanan Penguasaan Konten. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 3 Nomor 2, 15–21.
Hallen. 2002. Bimbingan dan konseling dalam islam. Jakarta: Ciputat Pers.
Handayani, H. H. & P. G. (2015). Self Regulated Learning (Study for Students Regular and Trainning), 50–59.
Indah Sukmawati, Neviyarni, Yarmis Syukur, A. S. (2013).Peningkatan Hasil Belajar Melalui Dinamika Kelompok Dalam Perkuliahan Pengajaran Psikologi dan Bimbingan Konseling (PPBK). Universitas Negeri Padang. Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, XIII(2), 10–18.
Kokom Komalasari. 2010. Pembelajaran Kontekstual. Bandung: Refika Aditama.
Muhibbin Syah. (2012). Psikologi Belajar. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Mugiarso. 2004. Bimbingan dan Konseling. Semarang: UPT MKDK.
Nobelina Adicondro & Alfi Purnamasari. (2011). Efikasi diri, dukungan sosial keluarga dan self regulated learning pada siswa kelas viii,VIII(1).
Prayitno. (2004). Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Putri Yulianti, Afrizal Sano, I. (2016). Self Regulated Learning Siswa. Jurnal Pendidikan, 2(April), 98–102.
Santrock, J.W. (2007). PsikologiPendidikan. EdisiKedua. Jakarta :Prenada Media Group.
Syahbana, A. (2012). Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Siswa Smp Melalui Pendekatan Contextual Teaching And Learning,02(April), 45–57.
Tohirin. (2011). Bimbingandankonselingdisekolahdan Madrasah (berbasisintegrasi).PT Raja GrafindoPersada. Jakarta.
TulusWinarsunu. (2002). StatistikdalampenelitianPsikologidanPendidikan. Malang: UMM Press.
Zimmerman, B. J. (1989). “Social Cognitive View of Self Regulated Learning”. Journal of Educational Psychology, 81 (3): 329-339.
Zimmerman, B. J., &Schunk, D. H. (Eds.). (2012). Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research, and practice.Springer Science & Business Media.
DOI: 10.24036/0082kons2019
Article Metrics
Abstract View : 245 timesPDF : 186 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.