Analysis of Attachment with Parents of Students with Problems
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Alizamar, A., Afdal, A., & Ifdil, I. (2017). Guidance and Counseling Services for Kindergarten Students. In International Conference of Early Childhood Education (ICECE 2017). Atlantis Press.
Armsden, G. C., & Greenberg, M. T. (1987). The inventory of parent and peer attachment: Individual differences and their relationship to psychological well-being in adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 16(5), 427–454. https://doi.org/10.1007/BF02202939
Aulya Purnama, R., & Wahyuni, S. (2018). Kelekatan (Attachment) pada Ibu dan Ayah Dengan Kompetensi Sosial pada Remaja. Jurnal Psikologi, 13(1), 30. https://doi.org/10.24014/jp.v13i1.2762
Dalyono, M. (2007). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta.
Daradjat, Z. (1971). Membina Nilai-nilai Moral Indonesia. Jakarta: Bulan Bintang.
Diananda, A. (2018). Psikologi Remaja dan Permasalahannya. Jurnal Istighna, 1(1), 116–133. https://doi.org/http://e-journal.stit-islamic-village.ac.id/index.php/istighna
Feldman, P. O. (2009). Human Development Perkembangan Manusia. Jakarta: Salemba Humanika.
Fikri, M., & Afdal, A. (2017). Social Anxiety of Youth Prisoners and Guidance and Counseling Services for Prevention. Jurnal Psikologi Pendidikan Dan Konseling: Jurnal Kajian Psikologi Pendidikan Dan Bimbingan Konseling, 3, 30. https://doi.org/10.26858/jpkk.v0i0.4123
Firman, B. A. (2019). The effectiveness of group guidance in increasing the students assertiveness on prevent drug abuse Pendahuluan. Jurnal Aplikasi IPTEK Indonesia, 3(2), 58–65.
Fitriani, W., & Hastuti, D. (2017). Pengaruh Kelekatan Remaja dengan Ibu, Ayah dan Teman Sebaya terhadap Kenakalan Remaja di Lembaga Pembinaan Khusus Anak (LPKA) Kelas II Bandung. Jurnal Ilmu Keluarga Dan Konsumen, 9(3), 206–217. https://doi.org/10.24156/jikk.2016.9.3.206
Fitri, Y.A, Firman, & Karneli, Y. (2016). Efektivitas Layanan Informasi dengan Pendekatan Role Playing untuk Meningkatkan Penyesuaian Sosial Siswa Kelas VII SMPN 3 Batusangkar. Jurnal Ilmiah Konseling, http://ejournal.unp.ac.id/index.php/konselor.
Hartono, S. & A. (2013). Perkembangan Peserta Didik. Jakarta: Rineka Cipta.
Hirschi, T. (2002). Causes of Delinquency. New York: Transaction.
Janah, M. (2017). Hubungan Attachment Orang Tua Anak dengan Resiko Penyalahgunaan NAPZA pada Remaja SMK Taman Siswa Padang. Skripsi. Padang: Unand.
Khairiyah Khadijah, Marjohan, A. (2016). Kontribusi Dukungan Orangtua dan Persepsi Siswa tentang Disiplin Belajar terhadap Perilaku Membolos serta Implikasinya terhadap Layanan Bimbingan dan Konseling. Jurnal Konselor, 5(3).
Lisa Mardian Nova, Firman & Indah Sukmawati. 2016. Efektivitas Layanan Informasi dengan Pendekatan Problem Based Learning untuk Meningkatkan Kebiasaan Belajar Siswa. Konselo: Jurnal Ilmiah Konseling, 2(1), 1–10.
Musbikin, I. (2013). Mengatasi Kenakalan Siswa Remaja. Bandung: Zanafa Publishing.
Putri, M. W. D., Ridha, M., & Zikra. (2017). Hubungan antara Dukungan Sosial Orang tua dengan Kepercayaan Diri Siswa di SMP Negeri 22 Padang. Jurnal Penelitian Guru Indonesia, 2(1), 19–23. http://jurnal.iicet.org/index.php/jpgi/article/view/215
Rubyn, Z., Situmorang, D., Hastuti, D., & Herawati, T. (2016). Pengaruh Kelekatan dan Komunikasi dengan Orangtua Terhadap Karakter Remaja Pedesaan. 9(2), 113–123.
Sabarisman, N. U. dan M. (2015). Fenomena Kenakalan Remaja dan Kriminalitas. Jurnal Sosio Informa, 200, 121–140.
Santrock, J. W. (2003). Adolescence. Jakarta: Erlangga.
Santrock, J. W. (2007). Adolescence. Jakarta: Erlangga.
Saputra, H. R., & Afdal, A. (2020). Relationship of Confidence with Academic Procrastination of Middle School Students and Its Implications in Guidance and Counseling. 2(1), 1–10. https://doi.org/10.24036/00249kons2020
Satriana, N., & Nirwana, H. (2020). Contribution of Parents ’ Support to Adolescent Attitudes About Free Sex Behavior. International Journal of Applied Counseling and Social Sciences, 02(01), 49–54. https://doi.org/10.24036/005348ijaccs
Sriwahyuningsih, V., Yusuf, A. M., & Daharnis. (2016). Hubungan Prasangka dan Frustrasi dengan Perilaku Agresif Remaja. JPPI (Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia), 2(2), 38–51.
Ulya Illahi, Neviyarni, Azrul Said & Zadrian Ardi. 2018. Hubungan Antara Kecerdasan Emosi dengan Perilaku Agresif Remaja dan Implikasinya dalam Bimbingan dan Konseling. Jurnal Riset Tindakan Indonesia, 3(2), 68–74.
Wulandari, Welda, Zikra, Y. (2017). Peran Orangtua dalam Disiplin Belajar Siswa. Jurnal Penelitian Guru Indonesia, 2(1), 24–31.
DOI: 10.24036/00372kons2021
Article Metrics
Abstract View : 370 timesPDF : 286 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.