Academic Stress Coping of Padang City State Madrasah Aliyah Students
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Ade, A. H., & Zikra. (2019). Students Academic Stress and Implication in Counseling. Jurnal Neo Konseling, 1(3), 1–7.
Adyafnita, R., & Khairani. (2019). Coping Students in Working on Their Thesis. Jurnal Neo Konseling, 1(4), 1–6.
Agusman, R., & Marjohan. (2019). The Relation of Academic Strees to Intensity of Playing Online Games. Jurnal Neo Konseling, 1(3), 2019.
Barseli, M., & Ifdil, I. (2017). Konsep Stres Akademik Siswa. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 5(3), 143.
Desmita. (2012). Psikologi Perkembangan Peserta Didik. Remaja Rosdakarya.
Ekawarna. (2018). Manajemen Konflik dan Stres. Bumi Aksara.
Elinnawati, & Khairani. (2019). Pemanfaatan Waktu Belajar oleh Pengurus Organisasi Siswa Intra Sekolah. Jurnal Neo Konseling, 1(2), 1–6.
Fitri, N. F., & Firman. (2020). the Relationship of Self Efficacy With Student. Jurnal Neo Konseling, 6(1), 1–7.
Hurlock, E. B. (2012). Perkembangan Anak, Jilid 2. Erlangga.
Idola, S., Sano, A., & Khairani. (2016). Hubungan Antara Persepsi Siswa Tentang Keadaan Lingkungan Fisik Sekolah Dengan Motivasi Belajar. Jurnal EDUCATIO Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(2), 30–34.
Kofifah, A., Sano, A., & Syukur, Y. (2013). Permasalahan yang Disampaikan Siswa Kepada Guru BK/Konselor. Jurnal Ilmiah Konseling, 2(2), 26–33.
Nariza, S., Sano, A., & Zulkifli. (2017). Hubungan Kemampuan Menyelesaikan Tugas Pelajaran dengan Hasil Belajar Peserta Didik. Seminar Konseling, April, 140–148.
Ningsih, E., Firman, F., & Erlamsyah. (2018). Efektivitas Layanan Penguasaan Konten Melalui Bimbingan Kelompok Belajar dalam Mengurangi Perilaku Menyontek Siswa saat Ujian. Jurnal Neo Konseling, 1(1), 1–8.
Novia, N., Yusri, Karneli, Y., & Yuca, V. (2020). The Importance of Parents Support in Student Learning Problems. Jurnal Neo Konseling, 2(2), 1–5.
Nurmaliyah, F. (2014). Menurunkan stres akademik siswa dengan menggunakan teknik self-instruction. Pendidikan Humaniora, 2(3), 273–282.
Safaria, T. (2006). Stres Ditinjau dari Active Coping, Avoidance Coping dan Negative Coping. Humanitas, 3(2), 87–93.
Safaria, T., & Saputra, N. E. (2009). Manajemen Emosi. Bumi Aksara.
Taufik, Ifdil, & Ardi, Z. (2013). Kondisi Stres Akademik Siswa SMA Negeri di Kota Padang. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 1, 143–150.
Wati, S., & Firman, F. (2018). Hubungan Kontrol Diri dengan Disiplin Siswa Dalam Belajar. Jurnal Neo Konseling, 00, 1–6.
DOI: 10.24036/00359kons2021
Article Metrics
Abstract View : 279 timesPDF : 240 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.