Perilaku Proaktif Siswa dalam Belajar di SMA
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Alison, C. (2010). Students as leaners and teachers: taking responsibility , trasforming education and redefining accountability. Curriculum Inquiry, 40(4), 555–575.
Arora, W., Erlamsyah, & Syahniar. (2013). Hubungan antara perlakuan orangtua dengan kemandirian siswa dalam belajar. Jurnal Ilmiah Konseling, 2(1), 304–309.
Covey, S. R. (2013). 7 Kebiasan Manusia yang Sangat Efektif. Alih Bahasa oleh Saputra. Jakarta: Binarupa Aksara.
Dweck, C., Blackwell, L., dan Trzesniewski, K. (2007). Implicit Theories of Intelligence Predict Achievement Across an Adolescent Transition: A Longitudinal Study and Intervention. Child Development, 246–263.
Frankl, V. (2006). man’s search for meaning. boston: beacon press.
Frase, M., & Fay, D. (2001). Personal initiative an active performance concept for work in the 21 st century. Research in Organizational Behavior, 23, 133–187.
Hackman, j richard, & Oldham, greg r. (1976). Motivation through the design of work: test of theory. Organizational Behavior and Human Performance, 16, 250–279.
Hurlock, E. B. (2008). Psikologi Perkembangan (Soedjarwo, Alih Bahasa). Jakarta: erlangga.
Jelita, popy sri, & Sano, A. (2019). Student learning habits seen from the type of school. Jurnal Neo Konseling, 1(3), 5.
Josephson, M. S., Peter, V. J., Dowd, T. (2003). Menumbuhkan 6 Sikap Remaja Idaman: Panduan Bagi Orang Tua. BANDUNG: Penerbit Kaifa.
Khairani. (2015). meningkatkan motivasi dan sikap positif mahasiswa dalam perkuliahan bimbingan dan konseling karir melalui pembelajaran kooperatif dan variasi interaksi. Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 15(1), 7–13.
Kirby. E. G., & Kirby, S. L. (2006). Improving Task Performance: The Relantionship Between Morningness and Proactive Thinking. Journal of Applied Sosial Psychology, 36(11), 2715–2729.
Malle, B., & Knobe, J. (1997). The Folk concept of intentionality. Psychology, Journal of Experiental Social, 33(2), 101–121.
Muhammad Putra Dinata Saragi, Iswari, M., & Mudjiran. (2016). KONTRIBUSI KONSEP DIRI DAN DUKUNGAN ORANGTUA, 5(1), 1–14.
Novrialdy, E., Syahniar, Said, A., & Rizal, R. A. (2019). Jurnal Bimbingan dan Konseling Terapan. Jurnal Bimbingan Dan Konseling Terapan, 03(01), 66–74.
Sukmawati, I., Neviyarni, & Syukur, Y. (2013). Peningkatan hasil belajar melalui dinamika kelompok dalam perkuliahan pengajaran psikologi dan bimbingan konseling (PPBK). Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 13(2), 1–14.
Syafni, E., Syukur, Y., & Ibrahim, I. (2013). Masalah Belajar Siswa dan Penanganannya. Jurnal Ilmiah Konseling, 2(2), 15–19.
Taylor, P. (2013). The effect of entrepreneurial orientation on the internationalization of SMEs in Developing Countries. Academic Journals, 17(19), 1927–1937.
Yanti, S., Erlamsyah, & Zikra. (2013). Hubungan antara kecemasan dalam belajar dengan motivasi belajar siswa. Jurnal Ilmiah Konseling, 2(1), 1–6.
Yulianti, P., Sano, A., & Ifdil. (2016). Self Regulated Learning Siswa dilihat dari Hasil Belajar. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(April), 98–102.
Zarniati, Alizamar, & Zikra. (2014). Upaya Guru Bimbingan dan Konseling Dalam Meningkatkan Kegiatan Belajar Peserta Didik, 3(1), 1–5.
DOI: 10.24036/00356kons2021
Article Metrics
Abstract View : 553 timesPDF : 1852 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.