Relationship between Academic Self-Efficacy and Student Procrastination of BK FIP UNP in Completing the PLKP-S Report
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Antoni, F, Yendi, F, M., & Taufik. (2019). Peningkatan Locus Of Control dalam Mereduksi Prokrastinasi Akademik Mahasiswa. Schoulid. Journal of School Counseling, 4, 2.
Ariyanto, R., Netrawati., & Yusri. (2019). (2019). Reletionship Between Self Control and Academic Procrastination in Completing Thesis. Jurnal Neo Konseling, 1(2)., 1–7.
Azhari, D.T., & Ibrahim, Y. (2019). Self-Control of Student who tend Academic Procrastination. Neo Konseling, 1(2).
Carole Wade & Carol Tavris. (2007). Psikologi. erlangga.
Elvira, R., & Mudjiran. (2019). Hubungan Self Efficacy dengan Kedisiplinan Belajar Siswa SMK. Jurnal Neo Konseling, 1(2), 1–7.
Hellen. (2005). Bimbingan dan Konseling. Quantum Teaching.
Ifdil. (2010). Pendidikan Krarakter dalam Bimbingan dan Konseling. Pendagogi, 10(2), 55–61.
Johanda, M., Karneli, Y., & Ardi, Z. (2019). Self-Efficacy Siswa dalam Menyelesaikan Tugas sekolah di SMP Negeri 1 Ampek Angkek. Neo Konseling, 1(1).
Karimah, H., & Khairani, K. (2020). The Relationship of Self-efficacy with Cheating Behavior and Implication for Guidence and Counseling Service. Jurnal Neo Konseling, 2(4).
Konseling, L. (2019). Panduan Praktik Pengalaman Lapangan Konseling Pendidikan di Sekolah (PLKP-S). BK FIP UNP.
Lubis, P. S, Alizamar, A., & Syahniar, S. (2019). Upaya Guru BK dalam Mengentaskan Permasalahan Siswa yang Mengalami Self-Efficacy Rendah. Jurnal Neo Konseling, 1–7.
Nitami, M., Daharnis, D., & Yusri, Y. (2015). Hubungan Motivasi Belajar dengan Prokrastinasi Akademik Siswa. Konselor. 4(1), 1–12.
Pratiwi, C., Neviyarni, & Solfema. (2018). Cotribution Self Efficacy and Independen Learning Math Toward Students’ Mathematics Learning Outcomes. In International Conferencec on Educational. Social Sciences and Technology, 674–678.
Prayitno. (2012). Psikologi Pendidikan (Sebuah Orientasi Baru). Gaung Persada Press.
Prayitno, Dkk. (2002). Profesi dan Organsasi Profesi Bimbingan dan Konseling. Departemen Pendidikan Nasional Direktotar Jendral Pendidikan Dasar & Menengah Direktorat SLTP.
Purta, A. H., & Ahmad, R. (2020). Improving Academic Self efficacy in Reducing Firs Year Student Academic Stress. Jurnal Neo Konseling, 2(2).
Purwanti, W., Firman, F., & Sano, A. (2013). Hubungan Persepsi Siswa Terhadap Pelaksanaan Asas Kerahasiaan oleh Guru BK dengan Minat Siswa untuk Mengikuti Konseling Perorangan. Konselor, 2(1), 347–353.
Rahmawati, D. A. (2011). Hubungana ntara konsep diri akademik dan dukungan sosial teman dengan prokrastinasi akademik penulisan skripsi pada mahasiswa. Universitas Gajah Mada.
Reska, N. & Taufik. (2019). Relationship of Confidence and Academic Procrastination Students S1. Jurnal Neo Konseling, 1(3).
Risno, I. R., Ilyas, A., & Sano, A. (2013). Perolehan Siswa Setelah mengikuti Layanan Konselingb Perorangan. Jurnal Ilmiah Konseling, 1(1).
Steel, P. (2007). The Nature Of Procrastination : Meta-Analitic And Theorytical Of Queentestional Self-Regulatory Failure. Journal Of Psuchological Bulletin.
Tim Penyusun Kamus Pusat Bahasa. (2008). KamusBahasa Indonesia. Pusat Bahasa Departemen Pendidikan Nasional.
Tohirin. (2007). Bimbingan dan Konseling di Sekolah dan Madrasah. Raja Grafindo Persada.
Yanti, S., Erlamsyah, E., Zikra, Z., & Ardi, Z. (2013). Hubungan antara Kecemasan dalam Belajar dengan Motivasi Belajar Siswa. Konselor, 2(1).
Yendi, F. M., Ardi, Z., & Ifdil. I. (2013). Pelayanan Konseling untuk Remaja Putri Usia Pernikahan. Jurnal Konseling Dan Pendidikan, 1(2), 109.
Yuri, N. P., & Yendi, F. M. (2020). The Relationship of Peer Social Support with Academic self efficacy. Jurnal Neo Konseling, 2(3), 1–7.
Yusuf, M. A. (2007). Metodologi Penelitian. UNP Press.
DOI: 10.24036/00345kons2020
Article Metrics
Abstract View : 324 timesPDF : 264 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.