The Relationship between Burnout and Learning Motivation in Full-day School Students at SMPN 34 Padang
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Univeristas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Ambarwati, N. A. (2016). Kejenuhan Belajar dan Cara Mengatasinya. Jurnal Psikologi Pendidikan Islam, Prosiding Interdisciplinary Postgraduate Student, 9–16.
Amin, S. (2003). Pengantar Psikologi Pendidikan. Yayasan Pena.
Baharuddin, H. (2008). Analisis tentanf Full Day School antara Mutu Pendidikan dan Pelemahan Ekonomi. Jurnal Teknologi Dan Informatika, 6, 63–73.
Desyafmi, H., Firman, F., & Ifdil, I. (2016). Peningkatan Motivasi Siswa dalam Menyelesaikan Tugas Melalui Layanan Informasi. Konselor, 3(1), 35. https://doi.org/10.24036/02014313496-0-00
Febriany, R., & Yusri, Y. (2013). Hubungan Perhatian Orangtua Dengan Motivasi Belajar Siswa Dalam Mengerjakan Tugas-Tugas Sekolah. Konselor, 2(1), 8–15. https://doi.org/10.24036/0201321727-0-00
Hasgimianti, H., Nirwana, H., & Daharnis, D. (2017). Perhatian Orangtua Dan Motivasi Belajar Siswa Yang Berlatar Belakang Melayu Dan Jawa. Insight Jurnal Bimbingan Konseling, 6(2), 130–143. https://doi.org/10.21009/insight.062.02
Idola, S., Sano, A., & Khairani. (2016). Hubungan Antara Persepsi Siswa Tentang Keadaan Lingkungan Fisik Sekolah Dengan Motivasi Belajar. Jurnal EDUCATIO Jurnal Pendidikan Indonesia, 2(2), 30–34.
Islamuddin, H. (2012). Psikologi Pendidikan. Pustaka Pelajar.
Jannah, N., & Nirwana, H. (2015). Hubungan Kecanduan Game dengan Motivasi Belajar Siswa dan Implikasinya Terhadap Bimbingan dan Konseling. 4(December).
Khairani, Y., & Ifdil, I. (2015). Konsep Burnout pada Mahasiswa Bimbingan dan Konseling. Konselor, 4(4), 208. https://doi.org/10.24036/02015446474-0-00
Kompri. (2017). Belajar faktor-faktor yang mempengaruhinya. Media Akademi.
Mailita, B & Dahliana, A. (2016). Upaya Guru Bimbingan Konseling dalam mencegah kejenuhan Belajar siswa di SMP Negeri Banda Aceh. Jurnal Ilmia Mahasiswa Bimbingan Dan Konseling, 1(2), 14–26.
Maslach, C., Jackson, S. E., & Leiter, M. P. (1986). The Maslach Burnout Inventory Manual. 192–218. https://doi.org/10.1002/job.4030020205
Naldi,E.M., Daharnis & Ilyas, A. (2018). Hubungan Persepsi Siswa tentang Lingkungan Sekolah dengan Kejenuhan (Burnout) Belajar di SMA Negeri 4 Padang. Jurnal Neo Konseling, 1(1), 1–7.
Purwanto, M. . (1995). Psikologi Pendidikan. Remaja Rosdakarya.
Sardiman. (2012). Interaksi dan Motivasi Belajar- Mengajar. Rajawali Pers.
Slivar, B. (2001). The syndrome of burnout, self-image, and anxiety with grammar school student. Horizons of Psychology, 10(2), 21–32.
Syah, M. (2012). Psikologi Belajar. Raja Grafindo Persada.
Uno, H. B. (2016). Teori Motivasi dan Pengukurannya (Analisis di bidang pendidikan). Bumi Aksara.
Yanti, S., Erlamsyah, E., & Zikra, Z. (2013). Hubungan antara Kecemasan dalam Belajar dengan Motivasi Belajar Siswa. Konselor, 2(1), 283–288. https://doi.org/10.24036/02013211242-0-00
DOI: 10.24036/00309kons2020
Article Metrics
Abstract View : 864 timesPDF : 1717 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.