The Importance of Parents Support in Student Learning Problems
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(3) Universitas Negeri Padang
(4) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Ahmadi, A. (2013). Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta.
Amti, E., & Marjoan. (1991). Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Yogyakarta: Rineka Cipta.
Baron, R., & Byne, D. (2005). Social Psychology. Boston: Allyn & Bacon.
Cutrona, C. E., Cole, V., Colangelo, N., Assouline, S. G., & Russell, D. W. (1994). Peceived Parental Social Support and Academic Achievement: an Attachment Theory Perspektif. Journal of Personality and Social Psychologi, 66(2), 369–378.
Dagun, S. M. (1990). Psikologi Keluarga: Peranan Ayah dalam Keluarga. Jakarta: Rineka Cipta.
Daryanto, & Farid, M. (2015). Bimbingan Konseling (Panduan Guru BK dan Guru Umum). Yogyakarta: Gava Media.
Fikriyanda, F., Daharnis, D., & Yuca, V. (2018). The Profile of Students Activities; Before, During and After Learning. International Journal of Research in Counseling and Education, 2(1), 49–54.
Hanum, M., Prayitno, & Nirwana, H. (2015). Efektivitas Layanan Konseling Perorangan Meningkatkan Kemandirian Siswa dalam Menyelesaikan Masalah Belajar. Jurnal Konselor, 4(3), 162–168.
Hidayah, F. N. (2012). Hubungan Dukungan Orang Tua dengan Motivasi Belajar Siswa di SD Negeri Bumi 1 Laweyen Surakarta. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Ilyas, A. (2019). Diagnosis Kesulitan Belajar dan Pembelajaran Remedial. Semarang: Universitas Negeri Semarang.
Islamuddin, H. (2012). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Belajar.
Nugroho, R. (2009). Peran Orangtua dalam Mengatasi Kesulitan Belajar Anak. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Olfakhrina, Syahniar, & Nirwana, H. (2014). Pelaksanaan Layanan Bimbingan Kelompok untuk Menyiapkan Mental Siswa Menghadapi Ujian Nasional. Jurnal Konselor, 3(2).
Pratama, R., Syahniar, S., & Karneli, Y. (2016). Perilaku Agresif Siswa dari Keluarga Broken Home. Konselor, 5(4).
Prayitno. (2012). Jenis Layanan dan Kegiatan Pendukung Konseling. Padang: UNP.
Prayitno, & Erman, A. (2004). Dasar-Dasar Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Prayitno, & Amti, E. (2015). Dasar-dasar Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Sarafino, E. ., & Smith, T. W. (2011). Health Psychologi: Biopsychosocial Interaction (Seventh Edition). New York: John Wiley dan Sons, Inc.
Setiawan, A., & Alizamar, A. (2019). Relationship Between Soselx Control and Bullying Behavior Trend in Student of SMP 15 Padang. Jurnal Neokonseling, 1(4).
Sinaga, J. D. (2018). Tingkat Dukungan Orang Tua Terhadap Belajar Siswa. Indonesian Journal of Educational Counseling, 2(1), 43–54. https://doi.org/10.30653/001.201821.19
Slameto. (2010). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Smet, B. (1994). Psikologi Kesehatan. Jakarta: Gramedia Widya Sarana Indonesia.
Sudjana N, R. A. (2009). Penilaian Hasil Belajar Mengajar. Bandung: Rosdakarya.
Sugiyono. (2012). Memahami Penelitian Kualititatif. Bandung: Alfabeta.
Syafni, E., Syukur, Y., & Ibrahim, I. (2013). Masalah Belajar Siswa dan Penanganannya. Ilmiah Konseling, 2, 15–19.
Syahril, & Riska Ahmad. (1986). Pengantar Bimbingan dan Konseling. Padang: Angkasa Rya.
Tohirin. (2007). Bimbingan dan Konseling di Sekolah dan Madrasah (Berbasis Integrasi). Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Walgito, B. (2010). Pengantar Psikologi Umum. Yogyakarta: ANDI OFFSET.
Willis, S. S. (2008). Remaja & Masalahnya. Bandung: Alfabeta.
Yuca, V., Ahmad, R., & Ardi, Z. (2017). The Importance of Infrastructure Facilities in Counseling Services. In 9th International Conference for Science Educators and Teachers (ICSET 2017). Atlantis Press.
Yusri, & Febriani, R. (2013). Hubungan Perhatian Orang Tua dengan Motivasi Belajar Siswa dalam Mengerjakan Tugas-tugas Sekolah. Jurnal Ilmiah Konseling, 2(2), 8–16.
Yusuf, S. (2008). Mental Hygine. Bandung: Maestro.
Zed, M. (2014). Metode Penelitian Kepustakaan. Jakarta: Yayasan Obor Indonesia.
DOI: 10.24036/00297kons2020
Article Metrics
Abstract View : 532 timesPDF : 296 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.