The Relationship of Self Regulation with Academic Procrastination of Students
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(3) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Antoni, F., Taufik., Yendi, F. M & Yuca, V. (2019). . 2019. Peningkatan Locus of Control dalam Mereduksi Prokrastinasi Akademik Mahasiswa. SCHOULID: Indonesian Journal of School Counseling, 4(2), 39–47.
Ariyanto, R., N. & Y. (2019). Relationship Between Self Control and Academic Procrastination in Completing Thesis. Jurnal Neo Konseling, 1(2), 1–7.
Dami, Z. A & Parikaes, P. (2018). Regulasi Diri dalam Belajar sebagai Konsekuen. Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Pendidikan, 1(1).
Febritama, S & Sanjaya, E. L. (2018). Hubungan antara Regulasi Diri dengan Perilaku Prokastinasi Akademik pada Mahasiswa. Jurnal Ecopsy, 5(2).
Fitriya & Lukmawati. (2016). Hubungan antara Regulasi Diri dengan Perilaku Prokrastinasi Akademik pada Mahasiswa Sekolah Tinggi Ilmu Kesehatan (Stikes)Mitra Adiguna Palembang. Jurnal Psikologi Islam, 21, 63–74.
Ghufron, M. N & Risnawita, R. (2012). Teori-teori Psikologi. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Gusniwilda, Ayu & Yarmis, S. & N. (2014). Sikap dan Kebiasaan Belajar Mahasiswa. Jurnal E-Konselor, 3(2), 41–45.
Hidayat, H., Yusri & Ilyas, A. (2015). Profil Siswa Agresif dan Peranan Guru BK. Jurnal Konselor, 4(4), 196–199.
Muyana, S., F. & S. (2018). Efektivitas Pelaksanaan Layanan Bimbingan Kelompok dengan Menggunakan Media Audio Visual untuk Meningkatkan Konsep Diri Siswa. Jurnal Ilmiah Konseling.
Nitami, M., D. & Y. (2015). Hubungan Motivasi Belajar dengan Prokrastinasi Akademik Siswa. Jurnal Konselor, 4(1), 1–12.
Prayitno, & Erman, A. (2004). Dasar-Dasar Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Rineka Cipta.
Rachmah, D. N. (2015). Regulasi Diri dalam Belajar pada Mahasiswa yang memiliki Peran Banyak. Jurnal Psikologi, 42(1).
Reska, N. & T. (2019). Relathionship of Self Confidence and Academic Procrastination Students S1 Guidance and Counseling FIP UNP. Jurnal Neo Konseling, 1(3).
Risno, I. R., Ilyas, A., dan S. (2013). Perolehan Siswa Setelah Mengikuti Layanan Konseling Perorangan. Jurnal Ilmiah Konseling, 1(1).
Saputra, H. R., A. & A. (2020). Relationship of Confidence with Academic Procrastination of Middle School Students and Its Implications in Guidance and Counseling. Jurnal Neo Konseling, 2(1).
Schunk, D. H. (2012). Learning Theories an Education Perspective. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Ulum, M, I. (2016). Strategi Self-Regulated Learning untuk Menurunkan Tingkat Prokrastinasi Akademik Siswa. Jurnal Ilmiah Psikologi, 3(2), 153–170.
Yulianti, P., Sano, A. & I. (2016). Self Regulated Learning Siswa dilihat dari Hasil Belajar. Jurnal Educatio, 2(1), 98–102.
Zonya, O. L & Sano, A. (2019). Differences in The Emotional Regulation of Male and Female Students. Jurnal Neo Konseling, 1(3).
DOI: 10.24036/00290kons2020
Article Metrics
Abstract View : 1917 timesPDF : 956 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.