Addicted To Online Games Among Teenagers And Their Implication for Counseling Service
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
A Muri Yusuf.2005.Metodologi Penelitian.Padang:UNP Press
Annisa, D. F., & Ifdil, I. (2016). Konsep Kecemasan (Anxiety) pada Lanjut Usia (Lansia). Konselor, 5(2), 93-99
Angela. (2013). Pengaruh Game Online terhadap Motivasi Belajar Siswa SD 015 Kelurahan Sidomulyo Kecamatan Samarinda Ilir. E-Journal Ilmu Komunikasi, (online), Vol 1, No 2, (http://ejournal.ilkom.fisip-unmul.ac.id/site/wp-content/uploads/2013/07/Jurnal.pdf, diakses 18 September 2013).
Anderson, C.A., & Bushman, B.J. (2001). “Effects of violent games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physiological arousal, and prosocial behavior: A meta-analytic review of the scientific literature”. Psychological Science. Vol. 12, No. 5.
Barseli, M., Ifdil, I., & Nikmarijal, N. (2017). Konsep Stres Akademik Siswa. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 5(3), 143-148.
Fitri, E., Zola, N., & Ifdil, I. (2018). Profil Kepercayaan Diri Remaja serta Faktor-Faktor yang Mempengaruhi. JPPI (Jurnal Penelitian Pendidikan Indonesia), 4(1), 1-5.
Fitri, E., Erwinda, L., & Ifdil, I. (2018). Konsep Adiksi Game Online dan Dampaknya terhadap Masalah Mental Emosional Remaja serta Peran Bimbingan dan Konseling. Jurnal Konseling dan Pendidikan, 6(2)
Ifdil, I. (2010). Pendidikan Karakter dalam Bimbingan dan Konseling. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 10(2), 55-61
Ifdil, I., Denich, A. U., & Ilyas, A. (2017). Hubungan Body Image dengan Kepercayaan Diri Remaja Putri. Jurnal Kajian Bimbingan dan Konseling, 2(3), 107-113.
Jannah, N., Mudjiran, & Nirwana, H. (2015). Hubungan Kecanduan Game dengan Motivasi Belajar Siswa dan Implikasinya Terhadap Bimbingan dan Konseling. Konselor, 4(4), 200–207.
Prayitno, E. (2006). Psikologi Perkembangan Remaja. Padang: Angkasa Raya.
Price, H.O. (2011). Internet Addiction: Psychology of emotions, motivations and actions. New York: Nova Science Publishers, Inc.
Lee, I., Chen, Y., & Holim, L. (2007). “Leaving A Never-Ending Game: Quitting MMORPGS and online gaming addicition”. Authors & Digital Games Research Association (DIGRA), hlm. 211-217.
Lee, E.J. (2011). A Case Study of Internet Game Addiction. Journal of Addiction Nursing, (Online), Vol. 22, (http://wpblog.uncfsu.edu/fsu_news/files/2012/01/Journal-of-Addictions-Nursing-Article-on-A-Case- Study-of-Internet-Game-Addiction.pdf, diakses 23 September 2013).
Sandra, R., & Ifdil, I. (2015). Konsep Stres Kerja Guru Bimbingan dan Konseling. Jurnal EDUCATIO: Jurnal Pendidikan Indonesia, 1(1), 80-85.
Utami, D. R., Ahmad, R., & Ifdil, I. (2017). Tingkat Kesepian Remaja di Panti Asuhan X Kota Padang. JURNAL KONSELING GUSJIGANG, 3(1)..
Wardi, R., & Ifdil, I. (2016). Stress Conditions in Students Completing Thesis. GUIDENA: Jurnal Ilmu Pendidikan, Psikologi, Bimbingan dan Konseling, 6(2), 190-194.
Weintes, W,Lioyd, M.A,; Dunn, D.S,; Hammer, E.Y.2006. Psycology Applied To ModernLife: Adjustment in the 21 century. Belmont: Guilford Press
Yeni, Karneli., Firman & Netrawati (2018). Upaya guru Bk/konselor untuk menurunkan perilaku agresif siswa dengan menggunakan konseling kreatif dalam bingkai modifikasi kognitif perilaku. Jurnal Pedagogi. XVIII (2).
DOI: 10.24036/00170kons2019
Article Metrics
Abstract View : 2327 timesPDF : 1383 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.