The Effectiveness of the Cognitive Behavior Modification Approach with Group Settings to Reduce Bullying Behavior
(1) Universitas Negeri Padang
(2) Universitas Negeri Padang
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
References
Eldes, P. & Ilyas, A. (2019). Kontribusi Konsep Diri terhadap Perilaku Bullying. Jurnal Neo Konseling. 1 (1).
Karneli, Y. (2012). Pendekatan Konseling Cognitive Behavior Modification (CBM) Untuk Meningkatkan Academic Self- Efficacy Siswa. Proceeding Guidance and Counseling: UNP. Padang.
Karneli, Y. (2013). Keefektifan Konseling Modifikasi Kognitif Perilaku Untuk Meningkatkan Efikasi Diri Akedemik Siswa. Disertasi.
Karneli, Y., Firman, & Netrawati. (2018). Upaya guru BK/Konselor untuk Menurunkan Perilaku Agresif Siswa dengan Menggunakan Konseling Kreatif dalam Bingkai Modifikasi Kognitif Perilaku. Jurnal Pedagogi. XVIII (2).
Karneli, Y., Ardimen & Netrawati. (2019). Keefektifan Konseling Modifikasi Kognitif Perilaku untuk Menurunkan Stres Akademik Siswa. KONSELOR|Jurnal Konseling Indonesia. 4 (2), 42 – 47.
Lestari, S. (2015). Efektivitas Cognitive Behaviour Modification (CBM) Terhadap Perilaku Malu Pada Siswa MAKN Surakarta. Jurnal RAP UNP, 6(1), 68–79.
Pratama, R. Syahniar, & Karneli, Y. (2016). Perilaku Agresif Siswa dari Keluarga Broken Home. Jurnal Konselor. 5 (4), 238-246.
Salmi, S., Hariko, R., & Afdal, A. (2018). Hubungan Kontrol Diri dengan Perilaku Bullying Siswa.KONSELOR | Jurnal Ilmiah Konseling 8 (11), 88 – 99.
Sari, D.M., & Yendi F.M. (2019). Urgensi Penanganan Bullying Terhadap Siswa SMP. KONSELOR|Jurnal Ilmiah Konseling 1(1 ).
Surahma, Taufik, & Ilyas, A. (2012). Konsep Diri dan Masalah yang Dialami Orang Terinfeksi HIV/AIDS. Jurnal Ilmiah Konseling.1 (1).
Yandri, H., Daharnis, & Nirwana, H. (2014). Peran Guru BK/Konselor dalam Pencegahan Tindakan Bullying di Sekolah. Jurnal Pelangi, 7 (1), 97-107.
Yunika, R., Alizamar, & Sukmawati, I. (2013). Upaya Guru Bimbingan dan Konseling dalam Mencegah Perilaku Bullying di SMA Negeri se Kota Padang. KONSELOR| Jurnal Ilmiah Konseling, 2 (9), 21–25.
DOI: 10.24036/00136kons2019
Article Metrics
Abstract View : 1497 timesPDF : 1275 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.